dimarts, 24 d’octubre del 2017

Dimarts 24 d'octubre del 2017.

Hola a tots!

Hui hem tingut l'exposició d'unes companyes del tema 4.


TEMA 4:  INTERNET APLICAT A L'EDUCACIÓ.



1. LA WEB 2.0 I LA WEB 3.0 EN L'EDUCACIÓ.


1.2. Desatvantatges d'usar els webquest, blogs i wikis en l'aula.


  • Posible ús del recursos tecnològisc de forma incorrecta.
  • Requereix una adequeada preparació tècnica en l'ús de la web.
  • Han d'estar be dissenyades per a complir la seua funció didàctica i que no es convertisca en un muntó de preguntes.
  • Els materiales educatius poden desviar-se dels objectius de classe.
  • Aquest instruments per so solen no promover el aprenentatge significatiu.
1.2.Advantatge d'usar els webquest, blogs i wikis en l'aula.

  • Els alumnes i els professors són creadors i dufusors de la infromació.
  • Són bons medis per a crear continguts especialitzats.
  • Permeten publicar de manera senzilla continguts de la xarxa.
  • Ofereixen noves possibilitat dins i fora de l'aila.
  • Fomenten l'expressió i comprensió escrites i les habilitat involucrades en els processos de la infromació.
  • Desenvolupen activitat col·laboratives d'ensenyaná aprenentatge entre les institucions i persones mitjançant internet.
  • Fomenta el paper del mestre com orientador.
  • Potencien les habilitat comunicatives i la dimensió social d'Internet.

2. WEBQUEST.

2.1 Origen, definició i característiques.

La idea de webquest no es nova, va ocurreixer en 1995 en la universitat Estatal de San Diego (EEUU). -Traducció literal:'INVESTIGACIÓ GUIADA'
una webquest é sun tipus d'activitat guiada que ha de fer el alu,mne basant-se en recursos d'internet.
Es centra en la utilització del ús d'eixainformació més qeu e la seua recerca.
Aquest tipus de treball, fa que el paper del mestre siga de mediador i el pesfonamental del aprenentatge recau en l'alumne. Metodología basada en la investigació i el treball col·laboratiu, aprofitant internet com a una font d'informació → TREBALL CONSTRUCTIVISTA.
(Adell,2004)
Característiques de la webquest.
1. Es una estrategia didàctica per a integrar en el curriculum els recursos que ofereix Internet.
2. És necessari fer intercanvis de infromació per a millorar el treball.
3. La quealitat del treball final depen del treball cooperatiu i de la colaboració.
4. La tasca és una part molt important d'una Webquest perquè marca tot el procés de treball.ç

(Roig, 2006)

2.2. Parts d'una webquest.

1. Introducció.
2. Tasca.
3. Procés.
4. Avaluació.
5.Conclusió.

↪ Orientació al profesorat.

2.3. Altres tipus de webquest.


↦ MINIQUEST
↦ BLOQUEST
↦ TUBEQUEST
↦ GEOQUEST MAPQUEST
↦ EARTHQUEST

2.4. Cóm podem crear, dissenyar i publicar webquests?

Els mestres que NO són experts informatics.
Podem utilitzar eines o alicacions que es troben a Internet i faciliten la tasca de crear una webquest.

2.5. Per què la webquest com a proposta de treball?
  • Plantejas tasques que es troben a la xarxa i al mateix temps, els alumnes saben on trobar les solucions, fonamentant, així, les competències informàtiques dels alumnes.
  • Propiciants que els alumnes apreguen a analitzar, sintetizar i comparar tota la infromació qeu obtenida a Internet.
  • La webquest sol plantejar un treball en grup en el que a cada component se li asigna una tasca diferent. Per tant, es treballa individualment i propícia un aprenentatge col·laboratiu.
2.6. La caça del tresor.

La caça del tresor és un tipus d'activitat amb una estructura molt be definida, e la que l'alumne utilitza Internet per a buscar i contestar a les preguntes plantejades. Amés, es proporciona una llista de direccions webs on l'alumnat ha de buscar infromació per a resoldre les preguntes.

Estructura:
- Introducció.
-Preguntes.
-Recursos.
-La gran pregunta.

3. ELS BLOGS.

3.1. Què son els blogs?

Podriem dir que el blog es un format de publicació en línia amb un espai personal de escriptura amb recursos. infromatius i interactius en el que una persona o un grup de persones introdueixen notícies, opinions, articles o reflexions. Normalment, són continguts que el autor o els autors del blog consideren interessants i estan enllaçoats a altres pàgines webs.

3.2. Caracterítique dels blogs.

1. NO hi ha que ser un gran experte per a crear i administrar un blog.
2. Cada autor publica en ell el qeu vol dir des d'un punt de vista subjectiu.
3. Els seus continguts son variat: existeixen blogs de cuina, de lliteratura, de ciència i, per suposat, d'educació, anomenats edublogs.
4. Els lectors dels blogs s'incriuen a ell d'una manera gratuïta. 
5. Els contngunts s'ordenen d'una manera cronológica.
6. Normalment, els blogs adjunten altres enllaços a altres pàgines web relacionades amb la temàtica del blog.
7. Són interactius: els lectors es cominiquen amb els autors dels blogs a través dels comentaris.
8. Tenen un paper molt important en la nostra societat.

Estructura dels blogs.

Per a poder tractar l'estructura dels blogs, la vaig a explicar d'una manera lúdica, és a dir, utilitxant per a la explicació un blog d'educació real.

⇨Entrades, artícles o post.
⇨Les categoríes o etiquetes.
⇨La infromació del autor o autors.
⇨Les gadgest i widgets.
⇨Altres parts com: Visites, seguidors, estadístiques...

3.3 L'ús educatiu del blog.


Com indiquen Castaño i Palacio (2006) trobem tres usos educatius del blog:
- Eina de gestió del coneixement.
- Lloc web destinat a la relfeixió del alumnat sobre el seu apreentatge.
- Xarxa d'aprenentatge.

3.4. Disseny, creació i publicació de blogs.

Hi ha principalmente dos recuros, encara que hui en dia, hi ha molta varietat:
-El primer d'ells tracta de sistemes remots, per a principants. Es per exemple, Blogger o Tumbrl.
-Altra opció per a crear un blog serien els sistemes que estan pensats per aquells que ja tenen relació al món de la infromació. Per exemple, Wordpress.

3.5. Examples reals de blogs.

1º: Interesant perque va diriguit a les professors. Competencia digital.
2º: Angles.
3º: Musica.
4º. Llengua castellana.

4. ELS WIKIS.

4.1. Origen i definició.

La wikis es un tupus de web que es desevolupa de forma col·laborativa per un grup d'usuaris i que és fácilment editat per a quealsevol.
Altre terme itulitzat: blikis. Aquesr es refereix a un blog obert que pot ser modificat per qualsevol qeu jo siga el seu autor.
Primer wiki: 1995.

4.2. Característiques de les wikis.

1. Qualsevol persona pot veure i/o modificar la infromació del document.
2. Es pot recuperer el text escrit per algú que l'haja borrat.
3. Opció de 'canvis recients.'

2.3. Per què wikis com una proposta de treball?

1. Amb aquesta web ens permet accedir a una gran cantitat de infromació i aportar més.
2. Deguem tindre en compter amb la informació que apareix en els wikis.
3. 'Eduwikis' sistema wiki utilitzat en el camp de l'educació.


4.4. Metodología wiki.

Aquest treballa requereix:
- Compartir els documents de treball i acceptar els canvis.
- Favoreix la comunicació entre els alumnes, professors, families i altres centres educatius.
- Esrealitza tasques adatades al nivell educatiu dels alumnes.
- Incentivar la participació dels campanys de grup i aportar millores al treball.

4.5.Disseny, creació i publicació.

Tenim 2 opcions:
→ Treballar en wikis ja existents.
→ Crear, utilitzant un servidor.

4.6. Exemples de wikis.

- Wikis creats per professors:
Edumates.

-Wikis creats per alimnes:
Internet i web 2.0
Wikiazimut.

Ha estat molt interessant ja que ho usem diàriament tot el món sense donar-nos compte, per exemple l'internet per a buscar alguna cosa que no sapiem. Després ens hem posat  ha fer unes quantes exposicions del mur fins  al final de la clase.


SABER MÉS.

Webquest:

Web 2.0 i web 3.0:
 Wikis:


Fins al próxim dia! 👋