dijous, 2 de novembre del 2017

Dijous 2 d'novembre de 2017

Hola a tots!👋 Comencem un nou mes!!

Hui tenim altra presentació de unes company, en aquest cas es el tema:

TEMA 6: L'ORGANIZACIÓ DE LES TIC ALS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMARIA.

 Algunes aspectes a destacar han sigut:

La societat de red que, en la societat que vivim es va desenvolupart entorna a les TIC. Castells (2003) 

Despres han parlant de  com s'organitza les TIC en l'educació des de un marc normatiu. Podem dir que l'administració educativa esmenta una serie de fins de intencions amb el proposit d'ajutdar a planificar.

LOE (antiga) (2006) onodem treballar mejora la capacidad de los docentes, aprovechar al machimo 
LOMCE (actual) caacterìstica molt importat:
En la Generalitat Valenciana, no s'ha desenvolupat la LOMCE per infantil, pero si per a priamria.
Redueix a 7  competenceis bàsiques, que son:

  • Comunicació llingüìstica-
  • Competència matemàtica i competències bàsiqeus en ciència i tecnologia CMCT.
  • Compètencia digital.
  • Aprendre a aprendre.
  • Competències socials i cìviques.

En el Reial Decret 132/2010, podem veure com es ressaltala rellevància de les tecnologies com a part del seu entorn, per tant els xiquet i les xiquetes han de saber identificar-les en les seues vides.

Altre aspecte es que alguns aspectes organitzatius a tindre en compte per aquesta introducció de les TIC són:

  • Sistema educatiu
  • Estructura de la institució
  • Context d'ensenyança-aprenentatge
  • Entorn de l'aula

Despres, han explicat que amb les TIC apareixen nous llocs per a les activitats educatives i la formació de alumnes i professors. També estan les modalitats bàsiques de la organització dels mitjans com són :

  • Tallers i racons.
  • Centres de recursos.
  • Departaments d'activitats complementàries i extraescolares.

Resultado de imagen de gif tecnologias niños
http://cp.ortizechague.getafe.educa.madrid.org/?cat=37
També han explicat diversos plans com són el Pla TIC (Pla Estratègic de la Generalitat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions), el Pla Intregra-TIC, el Pla Més-TIC i ITACA.

I per últim, han posat exemples com e-Blackboar (pissarra+pantalla multitàctil), NEXT (Programacions direccionals), impresoras 3D, orles en moviment, la realitat virtual i l'educació 3.0.

Han posat aqueste video on s'expliquen diferents programes per a treballar amb xiquets i xiquetes, i així fomentar l'interés per les tecnologies.



Després de la presentació, Alejandro ens ha ensenyat a dissenyar una WQ: 
  1. Ens fiquem en Google Sites (versió antiga) 
  2. Triem plantilla (Blanca) 
  3. I dissenyem la nostra WQ al nostre gust. 
  4. Afegim tota la informació que teníem en la plantilla que havíem realitzat el dia anterior
SABER MÈS

  • Avantatges de l'ús de les tic a classe.


Fins al pròxin dia! Passar un bon cap de setmana.