Hola a tots!👉
Hui hem fet la presentació del tema 12.
TEMA 12: EL VÍDEO EN L'ENSENYANÇA I LA FORMACIÓ.
Han començat parlant de una breu introducció sobre els mitjans audiovisuals: vídeos. També han tratat el tema de la integració del vídeo en l'ensenyança. Al començament dels anys 80 hi habian gravadores de vídeo i reproductores, peró en la actualitat hi ha mès interactivitats amb les TICS i amb l'aprenentatge molt significatiu.
Després han parlat de les aplicacions del vídeo dins d'aula on han explicat diverses funcions .
Funció infromativa per a presentar coneixements relacionats amb la temática que volem trasmetre als nostres alumnes. Hi han dos tipus, el disseny per a la informació i el disseny per al alumnat concretament o en general.
Funció infromativa per a presentar coneixements relacionats amb la temática que volem trasmetre als nostres alumnes. Hi han dos tipus, el disseny per a la informació i el disseny per al alumnat concretament o en general.
Altra Funció es la motivadora que es captar la atenció, introduir una càmara de vídeo en l'aula. .
I altra Funció es expressiva que permet estimular i potenciar la expressió del nostre alumnat.
També te una Funció avaluadora per a la valoració d'algunes conductes i hi han dos tipus , vídeos on apareix el propi alumnat i vídeo on apareixen situacions externes al alumnat.
La Funció metalingüistica per a un llenguatge audiovisual.
Funció investigadora per a realitzar una inventigació sobre innumerables camps.
I l'última es, Funció lúdica amb jocs.
Per altra banda han parlat de les diferents tipus de vídeos que hi ha:
- Vídeo d'empresa.
- Vídeo de productes.
- Vídeo d'actes.
- Vídeo testimonial.
- Vídeo didàctic
- Reportatge.
- Viral.
- Web TV
- Fashion Films.
En quant al vídeo educatiu podem dir que serveix per a facilitar la transmisió d einfromació com la asumilasió de les continguts.
També han comentat sobre la selecció de vídeos per a l'ús educatiu.Hi ha que tendr en comta a qui va dirigit, quan s'utilitzà, que se preté, com ho utilitzarem, predisposició d'alumnes i professors,
Context d'ensenyament aprenentatge, diferencias cognitivas, facilitar la participació dels alumnes, característiques tècniques i semàntiques i versatilitat.
Després han posat exemples de pàgines de vídeos educatius per a trobar moltes diferetns. Per exemple aquest curt:
Per altra banda han parlat sobre els avantatges i limitacions del vídeo en l'ensenyança i poden ser : proces d'ensenyament innovador, no necessitem explicació, continguts més complets, professor mediador, abasta els diferents estils d'aprenentatge, aprenentatge significatiu, desenvolupa la imaginació, creativitat, comprensió i la actitud crítica, introdueix la varietat... entre altres.
I en quants els incovenients son l'ús excessiu, no està abast de totes les escoles, necessita electricitat, limitació de copyright, el docent por perdre el interés, informació específica, por no ser de l'interés, pot crear passivitat, complrexitat lingüística i en ocasions no compleix amb l'objectiu.
Per a terminar la classe Alejandro nos ha donat temps per a acabar el vídeo de audio i imatges que tenim que fer per al diumenge.
SABER MÈS
Fins la setmana que ve! Bon cap de setmana