Bon dia,
Hui hem fet una classe mitjà magistral mig
practica. Primer el professor ens ha donat una sèrie de recursos per a preparar
els temes que hem d'exposar per a trobar més informació, per a buscar
documents, revistas... peremarques, BUA y grupotecnologiaeducativa .
Després ha posat el calendari d'exposicions calendari. I ha explicat que les exposicions han de durar
aproximadament 40 minuts, 10 minuts per persona amb 10 diapositives. I
finalitzar la presentació amb unes preguntes en Kahoot. Així com que cal posar
experiències sobre el tema que estiguem tractant. A més, una setmana abans de
la nostra exposició hem d'entregar-li l'índex.
Presentacioó tema 1: escola a la societat de la informació.
Parlarem sobre:
Qué és la sociedad de la información (SI)
Són les persones que té la capacitat de, a través de les
tecnologies, poder manipular la informació, ampliar-la, aconseguir-la i
compartir-la...
Característiques de la societat de la informació (SI):
- Gran presència dels 'mass media'
- Necessitat de saber seleccionar la informació de manera crítica.
- Aprendre a aprendre
- Entorns d'aprenentatge. (més informació en Saber més)
- Continus avanços cientifics i tecnològics.
- Societat xarxa. Bretxa digital, gent que pot accedir a Internet i a les tecnologies i gent que no pot accedir a eixes coses. Ja siga per motius econòmics, culturales...
- La fi de l'era industrial.
- Llibertat de moviment.
- Nous entorns laborals.
Qué son les TICS?
Els mitjans de comunicació, els móviles... El projecte
medusa, té com un dels seus objectius, utilitzar les tic de manera educativa,
perquè un alumne siga flexible per a buscar informació pel seu compte. Ens posa l'exemple amb un vídeo sobre la tardor.
Característiques de les tics:
- Inmaterialitat.
- Deslocalització.
- Interfactivitat.
- Instantaneitat.
- Reproducció ilimitada.
- No linealitat.
- Interconexió.
- Diversitat /Multiformat.
Aportacions de les TICS:
Facil accés a l'informació i canals de comunicació son les aportacions més importants.
Limitacions de les TIC:
Que no sapiem aplicar-les, competència digital i poder
innovar, la seguretat, falta de formación...
Canvis en les institucions educactives:
Fer una teoria experimental, de manera pràctica, no
memoritzar, currículum flexible, aprenentatge actiu i col·laboratiu
(Aprenentatge constructivista)
Per ultim vam començar a fer el nostre power point de la presentació.
SABER MÈS
Entorns d'aprenentatge : (EPA o PLE en la seva sigla anglesa) posen ordre a l'allau de coneixements i connexions personals que hi ha a la xarxa.
Comunitat d'aprenentatge: la convivència del centre i del seu entorn.
Fins al pròxim dia. Adeu!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada