Hui han presentat el tema 11.
TEMA 11: MOBILE LEARNING I LES APLICACIONS MÒBILS A L'EDUCACIÓ.
Primer han parlat de l'evolució del mòbil, de la rajola al smartphone. En 1983 el primer va ser motorola dynatac 8000X. Al 2007 va naixer un smatphone intel·ligent.. El 29 de juny de 2007 va naixer el prieme Iphone 3G.
http://bit.ly/2z90U3r |
Després han parlat de les característiques del telefons mòbiles,: importància del disseny, tàctil i l'importancia de la plataforma.
I sobre que es el m-learning i les seues caracteristiques del M-learning:
-Ritme propi de aprenenntatge.
-Formació en moment necessari.
-Combinació de diferents tipus de materials.
-Flexible.
-Reducció de temps de formació.
-Interactiva.
-Utilització al lloc de treball.
-Autoaprenentatge.
-Realització de propostes col·laboratius.
Aprenentatge objetiu.
-Tecnología motivadora.
(Cabero, 2006)
Després han parlat de les seues avantatges (Aprén jugant, motivació, autonomia, elemetns atratius...) i les disavantatges( la pantalla, la bateria, dependència, obvesitat, mala vista...).
Per altre lloc han parlat de les aplicacions del mobils. Actualment hi ha moltes tipus d'aplicacions però antigaments no. Amb la aparició de Iphone va produir un nous model de negoci. Les caracterítiques de les aplicacions que poden ser: teléfons intel·ligents, moltes plataformes de distribució... Tambe les diferencies entre APP i WEB
Exemples d'aplicació: "Writing Wizard", "Loopimal" i "La oruga Glotona", "Endless Spanish", Smartick, "Planeta Geo", "Zen estudio dactilopintura", "Animatch", "Toc and Roll"
Com triar una aplicació:
La utilitat (facil d'utilitzar, simples, maneig senzill) i Obertes (Executar-se en qualsevol dispositiu) i el disseny ( informació rellevant ha d'estar en la part dalt, usuari mòbil, navegació fàcil i ràpida, atractiva)
La utilitat (facil d'utilitzar, simples, maneig senzill) i Obertes (Executar-se en qualsevol dispositiu) i el disseny ( informació rellevant ha d'estar en la part dalt, usuari mòbil, navegació fàcil i ràpida, atractiva)
Per a crear aplicacions hi ha programes per a crearlos com: "GoodBarber", "Yapp"... Però les més apropiades son "GameSalad" per a crear jocs. I el "Mit app inventor"per a crear apps des de zero.
També han parlat del principis :
Espai, temps, edat... i sa de tenir en comta la connectivitat, tenir un "bon núvol", Curiositat, activitat orientades a l'acció, etc.
Les riscos u obstacles:
-Caréncia de disciplina a classe.
Menys concentració.
-Símbol d'estatus que perjudica els alumnes.
- Sedentarisme.
-Pot existir un mal ús.
Solucions:
-Advertir i protegir els xiquets.
-Normes clares per al seu ús.
-Que sapiguen els avantatges y desavantatges del ús.
I han parlat de unes quantes experiencies amb el ús al aula. M-learnin a casa: "Charadas", "Walk band", "Pinturillo", "Lyrics training"
Per acabar la exposició han posat el Kahoot.
Per últim Alejandro ha explicat unes series de dubtes que hi habian del treball del vídeo que hi ha que fer amb audio i fotos.
SABER MÉS
Gamesalad
Mit app inventor
Fins la pròxima setmana!👋
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada